GAMIFICATION

A gamificationnel 2013 óta foglalkozunk és nagyon szeretjük, mint eszközt. Az elmúlt években a játékosítással széles körben dolgozunk; fejlesztettünk tréning utánkövető, szervezeti kultúraváltást támogató játékokat és az online közösségek építésében és fejlesztésében is használjuk az emberek közötti kapcsolatok erősítésére és az önszerveződés elősegítésére.

A gamification hatékonysága abban rejlik, hogy az előhívásos tanulásra épít, a legalapvetőbb emberi érzelmekre hat és egy jól megépített, játékosított üzleti vagy marketing stratégia folyamatos flow-ban tartja a felhasználót és fenntartja az érdeklődését. Azzal pedig, hogy ebben az örömteli, kíváncsi állapotban vannak a felhasználók, növekszik az elköteleződés és a belső motiváció.

Nálunk minden gamification folyamat, legyen az saját játékosított e-learning, program utánkövetés vagy közösség építés, emberközpontú. Minden esetben a felhasználók és résztvevőik igényeire alapozva, az ügyféllel közösen építjük meg folyamatainkat a gamification alapjait és széleskörű eszköztárát használva.

A gamification 3 alappillére

Részvétel

  • Teljesítmény
  • Haladás
  • Cél kijelölés

Megteremteni a lehetőséget a felhasználók számára arra, hogy világos célok mentén megéljék a haladás és fejlődés élményét játékos feladatokon keresztül úgy, hogy a folyamatot magát egy sikerekben gazdag, örömteli módon éljék meg, miközben az előhívásos tanulás végett könnyedén rögzül a tudás.

Hűség

  • Együttműködés
  • Önkifejezés
  • Hovatartozás

Nagyon fontos, hogy teret adjunk a felhasználóknak arra, hogy véleményt nyilváníthassanak, vagy akár alkossanak és legyenek olyan feladatok, amiket közösen oldanak meg. Ezek mind alapfeltételei annak, hogy egy passzív végrehajtói szerepből átsegítsük a felhasználókat a tulajdonosi szemléletbe, ahol felelősséget mernek vállalni, és képesek az önmenedzsmentre.

Elköteleződés

  • Verseny
  • Elismerés
  • Státusz

A kihívásokat mindenki szereti, vagy saját magát akarja valaki felülmúlni, vagy másokkal szemben szeret nyerni. Akárhogyan is, a játékosítással nagyszerűen lehet erre építeni, hiszen a jól ismert pontozási rendszerek, a jelvények-badgek, a szintezések és a jutalmi rendszerek remekül megtámogatják az emberek elköteleződését a projekt, vagy platform iránt. Ha izgalmas feladatokkal és értelmes célokkal, jól hasznosítható tananyagokkal tarkítjuk a gamification vázát, hosszú távon is biztosítható a felhasználók érdeklődésének fenntartása.

Beszélgessünk!

Szeretne többet megtudni szolgáltatásunkról? Vegyen részt ingyenes online konzultációnk valamelyikén!

A jövő szervezetei könyvek

Frederic Laloux A jövő szervezetei című művében foglalta össze a teal működés alapvetéseit. A könyv magyar nyelvű verziójának kizárólagos magyarországi kiadójaként büszkék vagyunk arra, hogy a kiadvány immár második kiadása mellett az illusztrált verziót is egyre növekvő érdeklődés mellett forgalmazhatjuk.