Helyem a csapatban

A saját csapatunkon belüli átalakulásunk egyik fontos állomása volt a szerepkörök és a feladatok átbeszélése, amelyek segítségével mindenki számára világossá vált, hogy hol van a helye a csapatban. A technikai dolgok részletezése mellett viszont az sem mindegy, hogy emberileg mi a helyzet egy munkahelyen.

Számomra sosem volt kardinális kérdés a munkahelyi státusz – vagy a státusz úgy egyáltalán; legjobb tudásom szerint végzem a lehető legmagasabb színvonalon a munkámat, és ezért egyetlen dolgot kérek cserébe: tiszteletet mind munkahelyi, mind emberi oldalon. Az évek során ugyanis rá kellett jönnöm (és ebben a több évet a vendéglátás-turizmusban eltöltött idő jócskán segített), hogy a legfontosabb dolog nemcsak az irodában, hanem az élet minden területén az egymás iránti tisztelet. Ha ugyanis ez megvan, akkor nincsenek pletykák, nincsenek furkálódások, és a vezető-beosztott és kollégák közötti viszony is civilizált, rendezett és komfortos.

Van egy idézet, ami valamilyen szinten a mottómmá vált: „Mindenki, akivel találkozol, olyan harcot vív, amiről neked fogalmad sincsen. Légy kedves. Mindig.” A legtöbb konfliktus és rossz érzés egy munkahelyen úgy tapasztaltam, hogy pontosan az előbbi idézetben foglaltak totális hiányából fakad. Csak azért, mert valaki magasabb pozícióban van, miért érzi felhatalmazva magát, hogy lekezelő legyen a többiekkel, és úgy bánjon velük, mintha nem is a beosztottjai, hanem a szolgái lennének? Vagy úgy egyáltalán miért gondolja bárki egy irodában, hogy minősíthetetlen hangnemet engedjen meg magának, csak mert épp bal lábbal kelt fel?

Alapvetően azt gondolom, hogy a tisztelet és az a hozzáállás, hogy nem adok ki rossz munkát a kezemből, megold szinte minden munkahelyi státusszal kapcsolatos problémát. Ha tiszteled a másikat, függetlenül attól, hogy kollégád, beosztottad vagy felettesed (vagy csak simán a takarítónéni, aki tisztán tartja az irodát), megalapozod az őszinte, nyílt és kedves kommunikációt. Hiszen, ha tisztelsz valakit, nem fogsz neki kamuzni, nem leszel vele bunkó, és igyekszel minden helyzetben kedvesen beszélni vele (és az e-mailjeire sem félvállról odavetett szavakkal reagálsz).

A minőségi munka pedig magáért beszél. Ha rendesen csinálod, amit kell, nem hozol másokat kellemetlen helyzetbe (mert például nem kell helyetted szívniuk, csak mert lustaságból valamit nem voltál képes megcsinálni), tudni fogják, hogy számíthatnak rád és megbízhatnak benned. Ha valamire azt mondod, hogy megcsinálod, az el is készül, hiba nélkül.

Örülök, hogy az a csapat, amiben most dolgozom, igyekszik odafigyelni a másikra, tiszteli a másik munkáját és magánéletét. Jó lenne, ha ez mindenhol így lenne.

Weisz Georgina

A jövő szervezeteit építjük és támogatjuk hírlevelünkön keresztül is!

Ingyenes, hetente frissülő anyagainkért iratkozzon fel hírlevelünkre!

Teal szolgáltatásaink

Célunk, hogy a teal világát minél több ember számára megismerhetővé tegyük. Ennek érdekében elindítottuk Teal Workshopunkat, és további két tanfolyam, a Teal Crash Course és a Teal Akadémia elindításán is dolgozunk. Kattintson és tudjon meg többet!

A jövő szervezetei könyv

Frederic Laloux A jövő szervezetei című művében foglalta össze a teal működés alapvetéseit. A könyv magyar nyelvű verziójának kizárólagos magyarországi kiadójaként büszkék vagyunk arra, hogy a kiadvány immár második kiadását is egyre növekvő érdeklődés mellett forgalmazhatjuk.

Teal közösség

Csatlakozzon hozzánk Ön is!

A csoportnak havi rendszerességgel találkozókat is szervezünk, illetve hírlevél formájában értesítünk minden feliratkozót a témával kapcsolatos aktualitásokról.