EGYMÁSRA ÉPÜLŐ FOLYAMATOK
– EGYMÁSRA UTALT CSAPATOK
Célkitűzések
Az azonos folyamat(oka)t működtető területek, csapatok egymásra vannak utalva. A folyamat végén mindig egy külső szereplő, ügyfél áll. A teljes folyamat minősége ott csapódik le nála. A területek közötti folyamatok és a mögöttük levő emberek megismerése, megértése közös térképezés és visszajelzések során lehetséges. Az ilyen munka célja az, hogy a teljes rendszert átlássák a benne dolgozók, a megértés által pedig a hajlandóságuk növekedjen az aktív, kezdeményező együttműködésre. A teljes folyamatért érezzenek felelősséget úgy, hogy a saját munkájukért is, és a kimeneti-bemeneti pontok minőségéért is dolgoznak.
Elméleti háttér, modellek
- Laloux önmenedzsment modellje
- Brene Brown: Empátia
- Mind mapping technika
- Logan: „törzsek” a munkahelyen
- Thomas motivációs modellje
A tréning eredményeként a résztvevők
- A teljes folyamatot nagy léptékben átlátják feladat és emberi/kapcsolat oldalon.
- Tisztában lesznek a kapcsolódási pontokon dolgozó kollégák helyzetével, szükségleteivel, és ezeket elfogadják, támogatóan állnak hozzá.
- Mély megértés alakul ki bennük a saját munkájuk és az ügyfélélmény között.
- Közös pontokat, motivációkat fedeznek fel, ami tovább mozdítja őket a kiválóság irányába.
- „Saját”-jává válik a folyamat egésze.
- Könnyebben, több bizalommal dolgoznak, gyorsulás és minőségi elmozdulások várhatóak, pozitív irányban.